Voorbeeld
Als opvolging van het bagagerijtuig Pw4ü Sa 07 is er door de Saksische Staatspoorwegen in het jaar 1918 een verbeterde versie ontworpen en gebouwd. De dakkoepel is nu naar het einde van het rijtuig verplaatst. Daardoor ontstond er een groot compartiment voor de bagage. In het jaar 1918 zijn er in totaal 11 van deze rijtuigen gebouwd. De laatste is in 1967 buiten dienst gesteld. Er is een foto bekend van een bagagerijtuig van dit type dat in 1990 nog in Görlitz op een zijspoor heeft gestaan. Ook op dit rijtuig is de typische gehoekte dakkoepel aanwezig.
Model
Het model wordt opgebouwd op basis van een Brawa model (45400 etc.) van de Pw4ü Pr 06. Dit model kan op verschillende manieren worden omgebouwd, zodat de oorspronkelijke versie of de latere versie met een glad dak en elektrische verlichting kan worden gebouwd.
Omvang van de levering
De volgende delen zijn leverbaar:
- Dakdelen
- Kopeinden
- Zijwanddelen
- Messing traptreden onder de laaddeuren.
- Hardy reminrichting, steunen voor Sprengwerk, gasketel
- Ventilatoren
- Overgangsbalgen, 2 x geopend en 1 x gesloten
- Opschriften voor de tijdperken 1, 2 of 3
In de bouwset niet inbegrepen zijn:
- Brawa basismodel
- Messingdraad 0,3 mm
- Indien gewenst verende buffers, bijvoorbeeld Weinert