Voorbeeld
Tussen 1905 en 1908 is er door de K.Sä.Sts.E.B. het respectabele aantal van 190 groot-volume goederenwagons in dienst gesteld voor het vervoer van lichte goederen met een groot volume. De officiële naam voor deze wagons is ‘Großraumgüterwagen’. In de volksmond zijn deze wagons beter bekend als de Saksische Hohlglaswagen. De wagons zijn lange tijd in dienst geweest. Enkele wagons gebruikt voor het systeeem van het ‘Stückgut Schnellverkehr’. Sommige van deze wagons zijn in dienst gebleven tot tenminste 1970!
model
Het model laat de typische kenmerken van deze wagon zien. De laaddeuren zijn vrij klein. Het remmershuis heeft het kenmerkende geronde dak. Het dak van de wagon is in de juiste vorm weergegeven. Bovenal is de typisch Saksische gedubbelde langsdrager van het chassis in model uitgevoerd.
Het model bestaat uit delen uitgevoerd in delen SLA. De aslagers worden nu van onderen af ingezet. De driepunts-lagering blijft daarbij behouden. De laaddeuren kunnen worden geopend. De treeplanken zijn in messing geprint. De rails voor de laaddeuren zijn vrijstaand uitgevoerd. Het model kan worden geleverd met een reminrichting KKg voor de epochen 2 en 3, of zonder reminrichting voor de epochen 1 en 2.
Omvang van de levering
In de bouwset is inbegrepen:
- delen in SLA voor huis en chassis, veerpaketten en remmen
- delen in SLA tough 1500 voor de reminrichting KKg (alleen voor chassis epochen 2 en 3
- aslagerhouder en treden in messing
- opschriften epoche 1 of 2
- draad 0,6 mm voor de driepunts-lagering
- signaalhouders
- handgreephouders
In de bouwset niet inbegrepen zijn:
- messingdraad 0,3 mm
- wielen naar keuze met een aslengte van 24,0 mm
- Symoba kortkoppelingscoulissen
- buffers