Sä VV / BR 53.6-7

Voorbeeld

De Saksische serie VV is een verbonds locomotief die als opvolger van de Saksische serie V in dienst is genomen. Vergeleken met de serie V was deze locomotief 10 tot 15% zuiniger in gebruik. Dit type locomotief is gebouwd in 167 eenheden over een lange periode. De locomotief heeft met succes en betrouwbaar haar diensten verricht!

Model

Het model is gebaseerd op een tussen 1887 en 1890 gebouwde locomotief van de eerste bouwserie. De meeste locomotieven van deze bouwserie hebben de DRG-hernummeringsschema van 1924 bereikt. Dit getuigt van een hoge robuustheid van deze locomotieven.

Het model kan worden geleverd voor op een Mabartren® 030 chassis, maar ook is een messing chassis mogelijk! Het tenderchassis is van Peter’s Modelbouwatelier en kan worden voorzien van een Mashima of een Faulhabermotor.

De levering omvat de volgende onderdelen:

  • Onderdelen voor de body van de locomotief VV, eerste bouwserie, inclusief de onderdelen voor schoorsteen (twee versies), zanddom, stoomdom, machinistenhuisinrichting, remdelen, en trappen.
  • Onderdelen voor de Saksische tender 3T9: chassis, tenderhuis, remmen, gereedschapskisten, waterinloop, beweegbare tenderdeuren en lantaarns voor locomotief en tender.
  • Alle delen zijn ook separaat verkrijgbaar.
  • Bij afname van alle delen zijn de decals voor de tijdperken 1 of 2 inbegrepen.
VV-01 (Schoorsteen hoort bij VV-02)
VV-01
VV-02
VV-03
VV-04
3T9-01
3T9-02
3T9-03
3T9-04
3T9-05
3T9-06
Modelfoto’s (3) met vriendelijke toestemming CS, tender Beckert-Modellbau, chassis messingetsplaat, cilinderblok 3D-print.

De locomotief is, behalve met het Mabartren chassis, nu ook met een messing chassis leverbaar. Het chassis van de tender is 3D-geprint. De motor is naar keuze een Mashima- of een Faulhabermotor.